2024. már 21.

A Kámaszútra

írta: Darius1
A Kámaszútra

A Kámaszútra egy olyan ősi indiai szöveg, amelyet az emberi szexualitásról szóló elsődleges szanszkrit műnek tekintenek. Mallanaga Vatsyayana írta a II. században. Ez az egyik első szisztematikus tanulmány az emberi szexuális viselkedésről a világirodalomban. 

 Kezdetben a mindenek ura férfiakat és nőket teremtett, majd utasítások formájában százezer fejezetben lefektette a létezésük szabályozására vonatkozó szabályokat a dharma tekintetében. Még  a fiatal cselédeknek is tanulmányozniuk kell a Kámaszútrát a házasságkötés előtt. A férfiak egy része szerint azonban a nőknek, akik nem tanulhatnak semmilyen tudományt, ezt a tanítást sem kellene olvassák. De Vatsyayana azon a véleményen van, hogy ez az ellenvetés nem állja meg a helyét, mivel a nők már ismerik a Kámaszútra gyakorlatát, és ez a gyakorlat a Káma Shastra -ból vagy magából a Káma tudományából származik. Az asztrológia által meghatározott jó napokon az emberek teljesítik a tőlük elvárt kötelességeiket, bár nem ismerik az asztrológia tudományát. 

Amikor egy férfi érdeklődni kezd valamelyik nő iránt, akit szeret is,  az előírások szerint töltsön vele minél több időt és szórakoztassa különféle, az életkorának és ismeretségi körének megfelelő dolgokkal, mint például virágszedés és virággyűjtés, virágfüzér készítése, szerepjáték, étel főzése, kockával való játék, kártyázás,  kő - papír - olló. 

 

 A férfi három osztályra oszlik : a nyúlember, a bikaember és a lóember, a lingam méretének megfelelően. A nő a yoni mélysége szerint nőstény szarvas, kanca vagy nőstény elefánt. Így háromféle egyesülés létezik a megfelelő dimenziójú személyek között. Ezekben az egyenlőtlen egyesülésekben, amikor a hím méretét tekintve meghaladja a nőstényt, magasabb szintű kapcsolatnak nevezik. Ha pedig fordítva van,  akkor azt alacsony egyesülésnek nevezik. Más szavakkal, a ló és a kanca, a bika és a szarvas alkotják a magas egységet, míg a ló és a szarvas alkotják a legmagasabb egységet. A női oldalon az elefánt és a bika, a kanca és a nyúl alacsony szövetséget alkot, míg az elefánt és a nyúl alkotja a legalacsonyabb szövetséget. A dimenziók szerint tehát kilencféle egyesülés létezik.

 

 Egyesek azt mondják, hogy nincs meghatározott idő vagy sorrend az ölelés, a csók, valamint a körmökkel vagy ujjakkal történő szorítás és vakarás között, de mindezt általában a szexuális egyesülés előtt meg kell tenni.  A különféle hangok általában az egyesülés idején szólalnak meg. Ezeket mérsékelten kell végezni, nem szabad sokáig csinálni. A későbbi alkalmakkor azonban mindez fordítva is megtörténhet, mértékletességre nem lesz szükség, hosszú ideig folytatódhatnak, és a szeretet szítása céljából mindezt egyszerre is megtehetik. A csókolózás helyei a következők: a homlok, a szemek, az arc, a torok, a mellek, az ajkak és a száj belseje. A szertartás úgy zajlik, hogy a nő az erre kijelölt teremben fogadja szeretőjét, aki  parfümökkel illatosította  testét. Ezután a  férfi a nőtől balra leül az ágyra, majd átöleli jobb karjával. Egymást  mulattatva beszélgetnek különféle témákban. De akár beszélhetnek olyan dolgokról is, amelyeket durvának tartanak, vagy általában nem említenek mások előtt. Akár énekelhetnek is közben, hangszereken játszhatnak, beszélhetnek a művészetekről, rábeszélhetik egymást az ivásra. Amikor a nőt elönti a szeretet és a vágy, a férfinak el kell küldenie a vele együtt érkezett embereket, akik eddig a teremben voltak. Virágot vagy kenőcsöt  ad nekik, a vendégek pedig távoznak. 

Amikor a nő lehajtja a fejét és felemeli a középső részeit, azt szélesen nyitott helyzetnek nevezik. Ilyenkor a férfi alkalmazzon valamilyen szert, hogy megkönnyítse a bejutást. Amikor felemeli a combjait és azokat távol tartja egymástól, azt ásító pozíciónak nevezik. Ha combjait két lábbal az oldalára rakja, és így részt vesz a közösülésben, azt Indrani pozíciónak hívják. Ha mind a férfi, mind a nő lábait egyenesen kinyújtja egymás fölött, ennek neve összehúzó helyzet. Az oldalfekvésben a férfinak mindig a bal oldalán kell feküdnie, a nőt pedig a jobb oldalára kell fektetnie,  ezt a szabályt minden nőnél be kell tartani. Amikor az aktus megkezdése után  szorító helyzetben a nő megnyomja a szerelmét  combjával, az a préshelyzet. Abban az esetben , ha a nő erőszakkal a yoni- jában tartja a lingam-ot, miután bekerült, azt kanca pozíciónak nevezik. Abban az esetben, ha az egyik lábat a fejre helyezik, a másikat pedig kinyújtják,  annak neve szögrögzítés. Ehhez sokat kell gyakorolni.  Suvarnanabha  szerint a lefekvés, az ülés és az állás különböző módjait vízben kell gyakorolni, mert ott könnyű csinálni.  De Vatsyayana úgy véli, hogy a vízi aktus helytelen, mert tiltja a vallási törvény.  Ha egy férfi és egy nő egymás testére, falra vagy oszlopra támaszkodik, majd így állva csinálják, azt támogatott közösülésnek nevezik. Akkor, ha egy nő négylábúként áll a kezén és a lábán, majd szeretője úgy ül rá, mint egy bika, azt  tehén egyesülésnek nevezik.

 

A közösülés után a szerelmesek szerényen, egymásra nem nézve elmennek külön  mosdóba.  A férfi saját kezével bekeni az asszony testét szantálfa kenőcsével. Ezután át kell ölelnie őt a bal karjával és megitatnia párját vízzel. Végül kedvük szerint ehetnek édességeket vagy bármi mást,  ihatnak friss gyümölcslevet. Ilyen afrodiziákum a zabkása, húskivonatok, sorbet, mangó gyümölcsleve, citromfa levének cukorral kevert kivonata. A szerelmesek a palota vagy ház teraszára is kiülhetnek. A holdfényes éjszakában a férfi megmutatja a különböző bolygókat, a hajnalcsillagot, a sarkcsillagot és a hét Rishi-t, vagyis a Nagy Medvét.

 

 A vatodbhranta növény levelének, az emberi holttestre dobott égett virágoknak, valamint a páva csontjaiból és a jiwanjiva madárból készült por keverékének elfogyasztása után a nők nemi vágyat éreznek. A természetes módon meghalt sárkány maradványai porrá őrölve, cowach-al és mézzel keverve szintén ugyanezt a hatást fejtik ki. Ha egy férfi apró darabokra vágja a vajnasunhi növény csíráit,  majd vörös arzén és kén keverékébe mártja, aztán hétszer megszárítja, végül mézzel keverve a péniszére keni, elmúlnak szexuális problémái. Ugyanennek a növénynek a megőrölt csírája majom ürülékével keverve azt eredményezi egy nő esetében, hogy nem adják feleségül senki másnak. Ha az arris gyökér darabjait bekenik mangóolajjal, majd hat hónapra a sisu-fa törzsében kialakított lyukba helyezik, vágykeltő  szer lesz belőle, amelynek a nők nem tudnak ellenállni. Az indiai  és a kék lótusz gyökereiből készült kenőcs, valamint a földicseresznye ghível és mézzel kevert pora megnagyobbítja a Mrigi vagy szarvas nő yoni-ját. India déli részein úgy gondolják, hogy valódi szexuális élvezet nem érhető el a lingam átlyukasztása nélkül, ezért úgy szúrják ki, mint máshol a fület. Éles eszközzel át kell szúrni, majd vízben tartani addig, amíg a vér kifolyik.

 

 1634534236.jpg

 

Szólj hozzá

Ázsia